Tuesday, February 8, 2011

Apa Nak JADI?!!

Demam exam sudah bermula dan aku mula pening dengan
keadaan semasa. semua busy nak study sampai takde
orang nak layan aku main game pes11. bengong ke ape
aku ni? sah-sah la orang taknak layan orang gila macam
aku ni. okay, back to what i really wanna say. the thing is...
your reaction after you walk out the exam hall. there are
two reactions ( ni aku la ni ) :

1. Alhamdulillah. Dapat jawab.

1.1 =>" Damn. Menyesal aku study banyak. soalan takde la susah sangat pun."
2. Tak dapat jawab. sobs.
2.1 =>" Sh*t. kenapa aku takleh jawab soalan senang camtuh. arghh!"


Tahukah anda 2 reaksi tersebut mempunyai perbezaan yang infiniti.
Marilah ikuti penjelasan dari Dr Kureng Betol Syakir Aziz..

okay.

Damn. Menyesal aku study banyak. soalan takde la susah sangat pun.

- kita telah belajar banyak-banyak sebab risau soalan susah. namun, bila
kuar soalan senang, kita boleh jawab. mungkin kita rasa rugi tapi ingatlah
bahawa ilmu tetap kita dapat. bukan wasted. so this is better. at least kuar
dewan exam tuh rasa rilex, tenang, tak perlu pikir paper yang dah lepas.

Sh*t. kenapa aku takleh jawab soalan senang camtuh. arghh!
- ni sebab kurang belajar. pastu exam takleh jawab. mula la nak
marah-marah. pastu tension sekor-sekor dalam bilik. taknak belajar.
pastu mati camtuh je. paper len tak study pastu jadi bengong.
failed pastu lagi ar nak stress. salah diri sendiri okay.

apa yang aku nak cakap ni, better korang study la banyak. takkan menyesal
punyer. macam aku,sebab malas study, jadi ar macam 2.1 tuh. tension gak
risau pun ade tapi menjadi pembakar semangat untuk belajar betul-betul untuk
paper seterusnya.

OH!!! they're perfect together. bila aku nak kawen ni. HAHA

No comments:

Post a Comment