Saturday, October 9, 2010

Vacation : Langkawi Part 1

assalamualaikum.
disini, berdiri tegak saya, dengan bangganya ingin mengutarakan satu syarahan
yang bertajuk, melancong.ehem-ehem.gaya skema.okay, setelah berjaya aku mengharungi
2 minggu yang hima(tak busy), akhirnya kami, budak-budak jad U1 diberi cuti
1 minggu! perancangan aku dan geng, ke Pulau Langkawi.Alhamdulillah, semua berjalan
lancar.first time aku naik bas dari Shah Alam ke Kuala Perlis.

aku bawak beg besar macam gunung! ye lah, beg untuk hiking kan.tuh pun kira sikit je.
naik bas kul 10.30 kat ss17 shah alam, sampai kat Kuala Perlis around 6.45am.solat subuh
dulu.kul 8, naik feri ke Jeti Kuah.nama feri "lada 1".macam takda nama lain ka?
ok, hujan tapi tak lebat pun.nama akak yang handle vacation kitaorg ni, kak ros.
kecik comel je.tapi dah ada laki ar.okay, dia bagi kami kunci van!errr, sebab aku
je yang ada lesen competent, so aku drive.ni first time aku bawak van.serius cuak yang
teramat sangat-sangat!! dah la stereng berat macam ape!boleh berketul-ketul muscle aku
dibuatnya.baru je gerak 1km, van mati.cheh!takda minyak rupanya!takpa, call kak ros.

pegi makan kat kedai mamak sementara tunggu kak ros isi minyak.tak taw macam mana aku
boleh diri tepi waitress dia.eye contact!hoho.nak makan pun tak senang.hahaha.kami dibawa
ke apartment oleh anak kak ros!!memang bijirin!semua dah excited!hujan lebat giler!
sampai kat apartment tuh, anak kak ros bagi payung, cair ayami!haha.sebagai driver,
aku tegur dia,

"errr..dik, nama apa?" tanya aku.

"mila.."jawab dia malu-malu.

"saya syakir..mila takyah malu-malu, buat macam dah lama kenal okay" ujar aku.

"hujan lebat ek.memang selalu hujan ke?"tanya aku, saja nak panjangkan perbualan.

"2 3 hari ni memang macam ni"jawab mila.

"mila, kalau nak pergi naik cabel car, boleh ke?"tanya aku lagi.

"oh, kalau hujan atau angin kuat, tak boleh, bahaya.."jawabnya sambil memandang mata aku.

"rumah kat mana, i mean, our apartment....."kata aku dengan nada rendah.

"ermm, mila naik dulu, rumah A903, pintu warna oren..lif ada kat sana, bila
sampai tingkat 9, belok kanan tau"begitu manja sekali suaranya.

semua geng aku dah tengok semacam.ye la.aku orang first tegur anak kak ros!!setakat dapat payung tuh
aku tak kisah pon.okay, dah settle bahagian rumah.kitaorg siap-siap nak ke Underwater WOrld!
lupa pulak nak mintak no mila!! argghhhh!hrmm, kat Underwater World ni, macam biasa la, hidupan laut lah.takkan la ada gajah dalam aquarium...(T^T)

<----penat tunggu pakcik ni dive.kitaorg yang giveup dulu.<----suka tengok benda ni.berkilat-kilat badan dia. :D

bawak van ni, dah macam bawak bas.nanti boleh la aku tolong pakcik tahir drive bas
dataran pintar.part time!hee~ke dengan peta yang tak berapa betul, sebab simple sangat,
kami berjaya sampai.fuhh, lega beb!aku dengan sesuka hati drive van, ada la yang cakap,

"ko kat depan tak rasa pape, kami kat belakang ni, macam nak mati!"

tuh la, sapa suh aku drive.hahaha.

[p/s: aku tak taw pun nama anak kak ros.main bantai je.aku just tanya cuaca jer!perbualan diatas, ditokok tambah oleh aku sendiri!]

next part coming soon....

No comments:

Post a Comment