Thursday, March 10, 2011

Tak sedap okay!

Hujung minggu. Maknanya weekend. Maknanya cuti. Kat Kelantan ni cuti hari jumaat dan sabtu. So bagi meraikan kami, tiap tiap malam sunat ( malam jumaat ) ada pasar malam. Memang dari kecik sampai la aku macam galah sekarang ni, selalu je pegi meskipun bapak aku tak suka aku pegi sana.Nak pegi, kena la berbahas ngan bapak aku pros and cons pasar malam ni. Ternyata aku la menang. Selepas selesai solat magrib dan baca yasin, terus ku sambar kopiah, dan dengan selamba berkain pelikat masuk kete terus pegi pasar malam which is located 10miles kalau aku pusing bandar 15kali dan baru ke pasar malam. Jalan kaki pun sampai lah. 200meter je. Aku ukur betul betul tahu tak?


Tak tahu la. Aku suka sangat kondem semua benda sejak balik kampung ni. First of all, “AIR + PASU = RM3”. Aku rasa tak payah la nak jual benda ni sebab orang kampung takkan beli. Dah la mahal. Pasu tuh nak buat ape je. Nak tanam pokok durian pun tak boleh. So, you’re out. Then aku nampak 3 mamat ni. Pakai tak leh blah. Memang stylo abes. Aku bukan apa, macam tak kena tempat? As like u’re going to mall or have annual dinner? Please. Orang pegi pakai sempoi je. Kalau boleh, baju tidur je. Dari jauh aku tengok satu kedai ni penuh ngan orang. Tak tahu la ada orang buat show ke apa kat kedai tuh. Perlahan lahan aku mendekatkan diri ini.



penah dapat benda ni dari senpai. hihi


OH. Kedai icelended yang diuar uarkan minggu lepas. Katanya sedap, delicious kalau tumpah pun ko sanggup jilat jalan raya. So I decided to buy one. Give them a chance. Kecil rm1.50, besar rm2.00 dan special rm3.00. aku tanya spupu aku pekebenda yang special tuh, dia ckp tambah sket je. Alah, kecil sudah. “bang, kasi perisa chocolate 1”. Damn, I laughing coz, they have oligo, milo, ovaltine, Nescafe dan maybe bandung flavor. Icecream and choc chips(?) as top. Wow. Oishisou. Tak sabar aku nak rasa. Slrrppp. Wow. Its feel like, macam…….makan ais yang tak blended pun dan kalau korang pukul ais ngan lesung batu will taste better sort of taste. Haaa, macam tuh la. Maksud aku iceblended tuh kasar. In simpler word, tak sedap. Well if u taste the rm14’s coffe bean punyer ice blended, semestinya the pasar malam’s is outclassed. HAHA. Ok, not to be too cruel, so COOLBLOG lah. Which is better if u spend double the price of PASARMALAM’s ice blended. Worth it. Aku tak sampai hati nak habiskan iceblended tuh, daripada aku komen banyak aku bagi adik aku je la sebab dia tak tahu bagaimana rasa iceblended yang sedap. Thats for today. Jya ne.


p/s: " asking forgiveness is not about you're right or wrong, it shows that you value your friendship more than your ego. "

No comments:

Post a Comment