Friday, August 5, 2011

Macam Mana Nak Jadi Blogger Ni?! Tolong~


Assalamualaikum


Hari ni banyak aku melawat dan singgah di blog blog femes tempatan seperti blog cik Fatin Liyana , Yuyu Zulaikha , Zack Zukhairi dan CoolBlog. Zack tuh punyer la lama tak update blog dia sekali da update, pergh! Ramai giler orang mai tengok.


Semua tulis “Welcome back Zack.”


Aku ade jugak perasan yang blogger seperti Fatin Liyana, Yuyu Zulaikha ni ade beberapa persamaan, yang pertama selain dua dua tak kenal aku, dorang ni cantik. Biasa la tuh, perempuan cantik, memang la ramai yang ikot. Macam semut dengan gula la. Tapi tapi tapi! Sememang nya entry dorang sangat sangat best. Cuba pergi baca sendiri kalau tak caye yang aku tak tipu korang. Pergi je lah. Jangan banyak songeh boleh?


Kalau ade blogger otai yang baca ni, tolong la ajar aku camne nak jadi blogger yang power macam korang. Tuh pun kalau ada yang baca. hrmm, kalau….kal…takpelah.


serius aku perlukan pertolongan blogger otai.

Semalam aku sedikit happy sampai melompat-lompat bersebab. Sebab ni ha ;


jangan jeles okay! hihi


Abaikan yang aku hantar mesej tuh hari Rabu dan dapat reply semalam. Dia kan ramai peminat.Bagai jantung nak luruh, sekejap terhenti jantung ku berdegup, darahku berhenti mengalir bila dapat reply dari Fatin Liyana. Tipu beno sampai camtuh sekali. Tapi senyum sampai hujung telinga lah.


Biasa aku akan censored nama orang kat Facebook tapi memandang dia ni memang da femes so harap harap dia tak kisah. Lagipun kalau korang nak add dia kat Facebook sekalipun jangan harap dapat. Nanti keluar mesej camni,


“This user has too many friend requests”


Jangan ada yang kecewa sampai nak bunuh diri pulak. Lagi lagi yang plan nak menyunting bunga ditaman.


Oh pasal nak jadi blogger power ni, aku pun tak tahu macam mana. Ada yang kata kena ade header yang lawa. Tapi tak reti la nak buat header lawa lawa sebab aku ni buta it kalau setakat nak update blog adik aku yang dapat perut mak aku tuh pun boleh je.


Ni ada satu lagi aku nak share. 10 sebab kenapa terrorist takkan berjaya di Malaysia. Dan aku akan copypaste dari website yang cool lagi hensem ni. Tipu je. Sebab aku baru jumpa blog ni sekejap tadi. Tapi aku akan letak 5 dan selebih nya korang tengok sendiri kat sini. Even blogger amat pantang artikel nya dicelup…tapi aku harap aku dimaafkan buat kali ni. Hehe. Sharing is caring.


1.Terrorist decides to blow up KLCC. He drives to KLCC with the intention of planting the bomb there, gets stuck in a 2-hour jam, and blows himself up in frustration. PLAN FAIL.


2. Terrorist decides to bomb Ipoh as a practice session before targeting KL. He drives for the first time on the highway to Ipoh trusting the signboards to get him there, and ends up in Lumut. Terrorist drowns himself in the sea in frustration. PLAN FAIL.

3. Terrorist decides to blow up Puduraya. While walking to his destination, the bag in which he keeps his bombs gets snatched by snatch thieves on a motorcycle. He pulls on his bag’s strap desperately and dies after being dragged 100m on the road. PLAN FAIL.

4. Terrorist decides to blow up Port Klang. He succeeds!! But the next day The Star, NST, Berita Harian and Utusan publish an article on page 10 headlined “Boy playing with fireworks injured in minor explosion.” PLAN FAIL.


5. Terrorist decides to bomb Johor Bahru. He rents a house as headquarters and the night before the dastardly deed, three men with parangs break into his house, robs him and kills him. PLAN FAIL.


Sebenarnya aku ada satu lagi entry yang aku rasa better dari yang ni, tapi nanti lah. nak sambung tidur!

8 comments:

  1. hahaha semangat gilaa haa dpt reply dari fatin liyana :P
    paling tak tahan yg pasal hantar hari rabu, di reply semalam. ayat tak leh blah. haha.

    ReplyDelete
  2. ingat senang ke nak dapat attention dari orang femes? hehe. :P

    ReplyDelete
  3. lol.. x knal pn bdk tu. haha~
    kalau nk stat blogging ngn serius kena r wat post best2.
    pastu try r search tips nk tingkatkan trafik. de mcm2. antaranya, bg blog bleh bkk dgn cpt.. :D

    ReplyDelete
  4. reef > aku takde la serius pun. takde masa. haha. nak bagi blog bukak dgn cepat camne ek?

    ReplyDelete
  5. haha. bkk cpt tu mcm x letak bnd2 yg x perlu tu r.. de mcm2 skill.. lupa bce ktne. tp contohnya mcm gmbr, kalu bleh bile upload tu kecikkan saiz dia. kalu x lmbt r dia kuar.

    ReplyDelete
  6. owh. camtuh ke. takpe2..nnt aku akan usaha kan. yang tetbe kuar popup window tuh aku tak sure plak sebab ape....

    ReplyDelete
  7. ouh mentang2 nak g jepun, tanye fatin duduk jepun ke...hihihi ;D

    ReplyDelete
  8. haha. mentang2 dia duk jepun... :P

    ReplyDelete